mnanti waktu b'buka..

Kongsi rasa oleh semekasrian On 5:48 PTG

Bukit Besar, K.Tganu :
aku sebenarnya mnantikan saat2 7.12pm.. waktu masih awal dan dari tadi aku masih melayari internet diselang-seli dgn mjaga anak kecil ku yg b'usia 9 bulan. Payah jga mlayan karenahnya, ini belum kuar yg no.2..Apapun, tgjwb tetap harus dilaksanakan sbg seorg ayah.

sebut perihal 'ayah', aku masih tfikir2 akan status aku yg kini bgelar ayah. Pejam celik pejam celik usia kita rata2 dh skitar 27-28-29 (kecualia ku yg masih dilamun usia 22-23.he). Satu angka yg agak besar jika dibandingkan 10-15 tahun lalu. Tika itu kita baru belasan tahun dan mgkin masih tcari2 identiti diri dan halatuju hdup. Kini segala perkara yg tidak kita fikirkan satu masa dahulu (hal2 kekeluargaan), mula bmain dibenak fikiran kita - kita mula mcari kaedah tbaik mdidik anak dan mcari rezeki yg telah dijanjikanNYA.

Bagi aku, waktu2 begini adalah satu tempoh masa yg memerlukan kita banyak bsabar dan btenang dlm stiap dugaan hidup, kerna kala ini kita benar2 bhadapan dgn 'tekad mbuat kputusan', yakni kputusan yg mberi kesan besar dlm kehidupan kita sterusnya. Kputusan yg kita buat akan mberi kesan pada anak isteri/suami. Dlm usia bgini, perkara yg tidak lari dlm fikiran kita ialah mcari rezeki buat mkn pakai kluarga kita. Perkara spti kesihatan anak isteri yg tganggu juga bole m'meningkan kpala-risau akan org yg tsayang! -kadangkala bole tak selera mkn kita dibuatnya!

Itu hanya sdikit dari "perkara yg difikirkan". Dikemudian hari nnti, ntah apa pula yg mlintas difikiran kita....Hmmmm biar masa menentukan.. (ajen)

Category : edit post

0 Response to "mnanti waktu b'buka.."

Catat Ulasan