Kongsi rasa oleh semekasrian On 9:13 PTG



Tajuk di atas bukanlah saya ingin membuat rombongan ke cawangan HPA atau kilang-kilang HPA. Namun apa yang saya ingin terangkan di sini adalah kenapa anda harus berada dalam perniagaan, dan penggunaan produk HPA. Secara formalnya, perkara ini diterangkan di dalam Program Perkongsian Bijak Cemerlang HPA.

Kenapa di HPA? Apa yang anda dapat? Biasanya soalan yang ditanya, apa yang anda dapat jika bersama dengan HPA, dan apakah risikonya. Istimewanya HPA adalah jika anda terlibat dalam perniagaan ini, perniagaan anda menjadi satu ibadah kerana di sini adalah perjuangan ummah. Lihat sahaja kita telah lama dimomokkan dengan isu ekonomi bumiputera khususnya Melayu yang diibaratkan sebagai tiada taring. Jika anda menjadi pengguna dan pengamal produk, 10 sen yang anda belanjakan membangkitkan sejuta satu kekuatan perniagaan Islam.

Produk-produk di pasaran menjadi ancaman kepada umat islam dan telah ‘disuntik’dengan elemen-elemen merbahaya pada nyawa, dan tidak menghormati kesucian agama islam. Kita ni bukan semuanya tahu tentang kimia. Atas sebab itu lah kita sering diperdaya dengan penggunaan bahan kimia berbahaya dalam produk makanan,minuman, mahupun barangan penjagaan diri. Penggunaan logo ‘Halal’ JAKIM juga perleluasa penyalahgunaannya. Sana-sini tulis Halal namun hakikatnya ada sesetengah produk sekadar memaparkan logo terseut sebagai alat pelaris perniagaan sahaja. Lebih mengejutkan, ada yang menggunakan nama-nama islamik dan Melayu agar pengguna Islam percaya.SOALNYA,Bagaiamana kita ingin larikan diri jika tiada jalan?. Namun HPA telah membuat satu jalan pilihan kepada kita sekaligus membangunkan ekonomi dengan baik.

Berikut adalah sebab-sebab kenapa anda harus bersama dengan HPA:

1. Diancam Produk merbahaya
2. HPA menitik beratkan industri barangan dan produk halal
3. Pendapatan tanpa had
4. Dapat ilmu penjagaan kesihatan
5. HPA adalah MLM Syariah

POSTED BY : intan

Category : edit post

3 Response to " "

  1. semekasrian Said,

    aku stuju bila mbicarakan hal kesahihan logo 'halal JAKIM' dan pgunaan istilah/logo bcirikan melayu/Islam tetapi ia skadar p'ekspoitasian pgguna Islam thadap produk bkn Islam. HPA sememangnya mberi 'jalan' kpada kita dan wajib kita myokongnya. Aku biasanya beli mlalui mak aku sbab utk mjadi ahli yg aktif aku x lah pndai utk mniaga mcm ni..he :-p

    -ajen-

     

  2. semekasrian Said,

    xpe ajen, walaupun ko x aktif, sekurang2nyer hang guna produk kite...nyahkan produk org kafir!!!!ape yg mampu kite tukar, tukarlah...kalo nk aktif, intan leh tolong....tp xde paksaan...hak masing2....

     

  3. semekasrian Said,

    intan, ct pun ahli hpa. tp mcm ajen gak la. x bape nk aktif. ada brg yg diperlukan bli. nk promote pd kwn2 ni, ish x bape nk pandai. tp regular customer tu ada gak la. cuma pendptn tu x de la ratus2. leh la dpt point skit2 he, pepun ct setuju. mak slalu ckp, kalo brg org islam kita mahal sekupang dua pun x pe. kita tau halal, dan bersih. bkn org kafir yg buat.
    *cthafiza*

     

Catat Ulasan