hakikat sebuah persahabtan

Kongsi rasa oleh semekasrian On 12:39 PG

disebabkan mlm ni, mata ni terasa mengantuk tuk menelaah (ujan pun ye), jd aku terigt nak tulis kat cni

bile terkenang akan persahabatan ini, aku teringat akan arwah tok aku yg dah meningge thn 1999..bebrpa bln sblm result spm aku/kite kuar. semasa hayatnya, persahabatan arwah tok ngan sahabat2 semasa training perguruan di SITC tg malim, sentiasa utuh...


sentiasa mengirim kabar antara 1 sama lain... kunjung mengunjung. bile tb pula bln ramdhan, arwah tok akan beli card raya tuk dipos kpd sahabat2nya...kami cucu2nya termasuk aku sellau le gak baca kad raya tok.hehe...sehinggalah tiba hari kematian tok, ramai sahabat2 yg dtg, ada yg kena tolak ngan wheelchair pun sanggup dtg..dr jauh n dkt..

tp ada gak yg x sempat dihubungi utk memaklumkan akan 'sampainya hukum'.bile tb thn pertama raya setelah tok x de, masih ada kiriman kad raya dr shbt2nya yg x tau.pak sedara aku sbg anak sulung, mengambil tggjwb membls kad tersebut n memaklumkannya.ada yg sedih sgt x sempat nak jumpe wat kali terakhir dan ada yg dtg ke rumah pak sedara spya dpt ditunjukkan kubur arwah.sampai begitu sekali ukhuwwah yg terbina.

adakah kematian kite yg x pasti bile juga akan didoakan oleh shbt2 agar aman kuburnya??? dan adakah anak2 kite juga akan meneruskan persahabtan ini???

wat sahabat2 ku..maaf sbb x dpt bg sepenuh komitmen utk prog wat masa skrg..tp akan tetap menyokong kalian semua serta cuba memenuhi kehendak kalian (wei..aku rasa guilty lg x dpt join tbr)...ukhuwah fillah :)

*cik nurs@adah*

Category : edit post

3 Response to "hakikat sebuah persahabtan"

  1. semekasrian Said,

    moga ukhwah kita pun boleh jadi macam tu....sebab tu, we must keep touch always....mahfuz

     

  2. ajen Said,

    " adakah kematian kite yg x pasti bile juga akan didoakan oleh shbt2 agar aman kuburnya???"
    --mremang bulu roma aku masa baca ayat ni..(Ajen)

     

  3. semekasrian Said,

    memang susah nak cari sahabat dunia dan akhirat....kadang2 kita xnak mengkhabarkan sesuatu berita kepada kawan kita,dengan anggapan "x nak kacau dia lah", "nanti nyusahkan dia pulak"...tapi sbnrnya itu tak penting..seorg kawan pasti akan menerima dan berkongsi segala cerita, baik manis atau pahit...
    zima..putrajaya

     

Catat Ulasan